Suzanne - India, Nepal, Tibet en China

Voorbereidingen

Hallo iedereen,

Op deze reisblog vertel ik over mijn avonturen tijdens de reis naar India, Nepal, Tibet en China. Op 28 april 2012 zal ik naar New-Delhi vertrekken. Wil je op de hoogte gehouden worden, vul dan aan de rechterkant van deze reisblog je e-mailadres in.

Liefs, Suzanne

Voorbereidingen

Welke landen wil ik bezoeken, wat zijn de absolute must do's, wat is mijn budget, hoelang kan ik vrij krijgen? Al snel kwam ik erachter dat ik een maand alleen naar Azië wil, India, Nepal, Tibet en China. Tibet is sinds 1965 een officiële regio van China. Aangezien het zo'n groot verschil met China is en het een unieke cultuur en levenswijze heeft, mag Tibet namens mij een land genoemd worden.

Ik lees veel reisboeken in mijn vrije tijd, waardoor ik al aardig wist welke plaatsen ik wil bezoeken. Maar toch wilde ik me verder oriënteren. Ik heb me door diverse Lonely Planet en National Geographic reisgidsen, Columbus Magazine, RTL Travel en 3 op reis afleveringen en diverse websites van reisorganisaties georiënteerd op deze landen. Voor India, Nepal en China moet er een visum geregeld worden en voor Tibet een permit (via hotel of reisorganisatie). Een afspraak met de GGD is zo gemaakt, maar je moet wel op tijd zijn i.v.m. inwerkingstijd. De vaccinaties (Hepatitis A (en B), DTP en buiktyfus) zijn ingespoten, een nieuwe cameralens, backpack, goede (sport)schoenen, windstopper, luchtige kleding, wereldstekkers, hoogteziektepillen etc. heb ik gehaald. De voorpret zit er al goed in....

Reisschema

Op 28 april zal ik 's nachts vanaf Schiphol naar Delhi vliegen. Hier zal ik tot 30 april verblijven. Op 1 mei staat Agra, met de beeldschone Taj Mahal, op de planning. Waarna ik de nachttrein zal pakken naar Varanasi. Op 5 mei zal ik aankomen in het Chitwan N.P. Ik wil hier graag badderen met olifanten en een jungle tocht maken. 7 mei kom ik aan in Kathmandu, Durbar square, Pashupatinath en de Bodnath tempel staan uiteraard op mijn 'must see' lijst. 9 mei ga ik het Middeleeuwse dorpje Bhaktapur bezoeken voor o.a. het pottenbakkersplein en de tientallen Hindoeïstische tempels. In Nagarkot op 10 mei zal ik uitzicht hebben op het Himalayagebergte. Op 11 mei zal ik mijn 21e verjaardag vieren tijdens een rit naar de Chinese grens. De komende dagen vervolg ik de reis via de Friendship Highway naar Lhasa. Ik zal overnachten in Zhangmu, Nyalam, Tingri, Shigatse en Gyantse. Shigatse en Gyantse staan bekend om de mooiste Tibetaanse kloosters. Op 17 mei kom ik aan in Lhasa, hier geef ik mezelf ruim de tijd (4 dagen) om de hoofdstad te verkennen. De Himalaya Express, oftewel 'Hemeltrein' zal mij op 20 mei in 36 uur vervoeren naar Xian. Het is de hoogtste treinreis ter wereld. 2 dagen zal ik de tijd hebben om Xian te verkennen, waarna ik op 23 mei de nachttrein naar Beijing zal nemen. Na een aantal dagen in Beijing zal ik weer terugvliegen naar Amsterdam.

Klik hier voor een kaart met de uitgestippelde route.

Reacties

Reacties

ikke......

bijna zover...spannend.....goede vlucht en geniet, we gaan je volgen.

dikke knuffel......Ricky en je Vader

Pa.

Hoi..schat.
Veilig aangekomen, veel eerste indrukken opgedaan.
We horen het wel..

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!